15 Ianuarie, zi mare, pentru ca Eminescu

Buna ziua suflare, azi e 15 ianuarie, o zi mare pentru ca e ziua in care ne aducem aminte cu totii de Eminescu.

Eu unul l-am iubit pe Eminescu de la varsta frageda, nici nu-mi aduc aminte de cand. Asa de departe e ziua aia ca nici nu mai reusesc sa o localizez exact in timp; ei, nu va imaginati c-am fost un copil precoce, si l-am citit din fasa, nu, de prin scoala primara, am inceput cu Luceafarul. Am foarte multe amintiri cu el, scoala, concursuri, si mai ales universurile pe care le-am strabatut odata ce ma scufundam in versul lui. Eminescu…

Sa revenim, viata a mers inainte, eu pe drumul meu, sinuos si plin de fel de fel, m-am cam indepartat si am uitat de Eminescu; au trecut si zile de 15 ianuarie in care nu mi-am adus aminte de el. Am trecut prin fel de fel de invataturi spirituale, Reiki, Reiju, Yoga, QiGong, Thai Chi, Advaita, Dao, Budismul, actoria, divorturi, cate si mai cate, de nici nu-mi aduc aminte acu’. Eram curios, eram plin de energie, intrebari despre viata, despre mine, despre univers, Dumnezeu, vroiam sa stiu, sa stiu tot, pe loc, cat mai repede. Am luat contact cu scrierile si invataturile multor oameni, filozofi, invatati: Budha, Ramana Maharshi, Papaji, Mooji, Eckhart Tolle, Mirdad, Osho, Dostoyevsky, Eliade, Eugen Ionescu, Stela Adler, multi multi altii. Am reflectat mult la fiecare si am incercat sa retin de la fiecare si sa pun in practica ceea ce e bun pentru mine.

Si apoi cum necum, intr-o zi am revenit si am reluat poeziile lui Eminescu. Si nu mica mi-a fost surpriza sa gasesc foarte multe lectii pe care le-am invatat de la ceilalti invatati, acolo, in versul lui, in limba mea natala dulce, si-n versuri pe deasupra! Da, acum, sunt convins ca mai toti din cei pe are i-am enumerat mai sus ar fi fost si ei mari admiratori ai versului lui Eminescu. Sunt sigur ca Budha si Ramana Maharshi ar fi iubit Glossa, ca Hawkings si Dostoyevsky ar fi gasit Scrisoarea I ca le merge direct la inima.

Asta a fost drumul meu pana acuma, am plecat de la Eminescu si m-am trezit la Eminescu. Pamantul e rotund, si Universul se pare tot infinit de rotund.

La multi ani domnule Eminescu.

Lasă un răspuns

